Glasgow

4 juli 2019 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Dag 2. Vroeg uit de veren en heerlijk ontbeten. 2 dagkaarten gekocht voor de hop on hop off on Glasgow goed te bezichtigen. E evengoed hebben wij nog 16 km  gelopen.  Onze eerste stop was de University off Glasgow. Met buitengewoon indrukwekkende gebouwen. Je kunt daar uren wandelen en je raakt niet uitgekeken. Daarna naar mijn verjaardagscadeau gereden, een geweldige high tea. Even bijkomen in het hotel en dan weer naar de volgende stop. Nu zijn we gereden naar het Glasgow Necropolis.  Meer dan 50.000 graven en 3.500 monumenten.. Je waant je gewoon in een long time ago.  De volgende stop was de Glasgow Cathedral gebouwd in de 13de eeuw als katholiek en in 1560 werd het een protestantse kerk. Weer even terug naar het hotel en ons opgeknapt om uit eten te gaan. Dit keer Mexicaans. Tot morgen. P.s alle museums zijn hier gratis en de mensen zijn super aardig.

Secondo giornata in Scozia.  Dopo una ricca colazione siamo andate con il hop on hop off a visitare l'università di Glasgow. Fondata nel 1400 e un gioiello di storia, architettura e cultura. Sembra di essere alla scuola di Harry Potter. Dopo la visita abbiamo gustato un vero British High tea. Il pomeriggio lo abbiamo passato a passeggio per l'antica necropoli della città e nella Cattedrale di San Mungo. Due posti stupendi. Dopo una piccola pausa in Hotel abbiamo terminato la giornata con una cena Messicana. A domani

1. Pam Van de Winkel:
    Prachtige gebouwen!
  2. Lena:
    Bello....
  3. George:
    5 juli 2019
    Mooie plaatjes. Veel te zien en te lezen over de historie van Schotland. Indrukwekkend.
  4. George:
    Mmmm lekker scones! :-)