Kasteel Edinburgh.

11 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

Laatste nacht in hotel, uitgecheckt en de koffers opgeslagen. Dit keer gaan we het kasteel van Edinburgh bekijken. Via internet kaartjes geboekt. Maar wat een mensen, het leek wel een mierenhoop. Er is een fantastisch uitzicht over de hele stad. Veel verhalen gaan er rond uit de Schotse mythologie. Een spook verschijning van een doedelzak speler, een drummer zonder hoofd en een spookhond. De kroonjuwelen bestaande uit de kroon, een zwaard en scepter zijn een lust voor het oog. Ook is er een Stone of Destiny waarop de koningen van Schotland werden gekroond . Ook nog de gevangenissen bezocht. De gevangen lagen in hangmatten boven andere gevangen die op houten britsen lagen. 1 uur per dag een luchtje scheppen. Was zwaar vertoeven. Er is ontzettend veel te zien, maar ga dit doen in rustige tijden. Nog snel even scones gegeten en de bagage opgehaald. Onze week zit er op, we zijn onderweg naar het vliegveld. Dag Schotland, ik kom zeker nog een keer terug.

Ultimo giorno in Scozia. E prima di partire andiamo a visitare il castello di Edimburgo. C'è tantissimo gente. Fortunatamente, abbiamo fatto i biglietti online e siamo entrate senza fare la fila. Il castello si trova in cima alla collina e domina l'intera città. La vista da qui e magnifica. Questo e forse uno dei posti più infestato di fantasmi di tutta la città . Abbiamo visitato anche le carceri, la curiosità è che i prigionieri dormivano su delle amache, e in quelle molto affollate dormivano altri prigionieri nel letti al di sotto . Nel castello ho mangiato l'ultimo scones prima di andare in aeroporto. La Scozia mi e entrata nel cuore,  anche se poi lo e sempre stata.

1. Nel:
    11 juli 2019
    Fijn en mooi land! Vast ook heel bijzonder met Britta! Ik hoor de verhalen wel heb je gevolgd hoor👍😊
  2. Thea.:
    13 juli 2019
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad ,en zoveel gezien.Ik heb lekker mee kunnen genieten.