Loch Ness.

9 juli 2019

Vandaag om 9 uur weer de bus in voor de volgende tour.  We gaan van het eiland Skye af, via de Skye bridge  en zijn weer in the High lands.  Onze gids is weer op zijn best en stopt meerdere keren onderweg zodat wij foto's kunnen nemen. We zijn nu onderweg naar het Eilean donan Castle.  Aangekomen zien we een geweldig mooi en goed onderhouden kasteel. Betalen de entree prijs en gaan honderden jaren terug in de tijd van de eerste Schotten en Vikingen. Weer in de bus zijn we onderweg naar Loch Ness waar we met de boot gaan varen, in de hoop Nessie te zien. Jammer genoeg laat hij zich niet zien.  De laatste stop was in het pittoreske dorpje Pitlochry. Heerlijk geluncht en nu onderweg naar Edinburgh.  Groepsfoto gemaakt en afscheid genomen van een ongelooflijke gezellige groep.  Nu lekker  ( Schots Haggis) eten en dan naar bed, doodmoe.

Abbiamo lasciato l'isola passando sullo Skye bridge e siamo arrivati al bellissimo castello di Eilean Donan. Qui siamo tornati indietro dietro nel tempo, all'epoca dei Clan Scozzesi e dei Vichinghi. Dopo la visita al Castello ci siamo diretti a Loch Ness attraversando le stupende Highlands. Ovviamente non potevamo non fare una crociera sul lago con la speranza di avvistare Nessie. Purtroppo niente da fare! Adesso direzione Edinburgh e ultima sosta al villaggio in stile Vittoriano di Pitlochry. Finalmente arriviamo in città e salutiamo i nostri compagni di viaggio. Abbiamo avuto la fortuna di avere un gruppo simpatico e di compagnia, in più una guida spettacolare (Jerry). Finita la giornata in bellezza con una cena tipica scozzese: Haggis.

1. George:
    10 juli 2019
    Schots Haggis? Dat is toch een gerecht met ingewanden van schapen. Is dat lekker?

Goede terugreis. Liefs aan jullie beide. 👋😘
  2. Vera:
    10 juli 2019
    Ja, schaapingewanden. Ik heb het niet gegeten, maar Britta vond het heerlijk.
  3. Nel:
    10 juli 2019
    Het is lekker als je niet weet waar het van gemaakt is. Ik heb het gegeten maar toen ik het wist kon ik bijna kotsend geen hap meer door mijn keel krijgen. Sorry